22 Ocak 2016 Cuma

Hamilelikte Nasıl Çatlamadım?



Merhaba, bu yazımı uzun süredir anne adaylarıyla paylaşmak istiyordum kısmet bugüneymiş. :) Hamileyken çatlaklardan nasıl korunacaksınız? 6 aylık anneyim, hamileliğim süresince hiç çatlamadım. Genetik harikası değilim, bunun için çok emek verdim belirtmek isterim. Ben de sizler gibi hamilelikte çatlaklarım oluşmaması için çok araştırdım ve okudum. Mantığıma uyan yöntemleri kendimde denedim.

Öncelikle vücudumda ergenlikten kalma çatlaklarım var. Bu çatlaklar diz kapağımda (Bundan nefret ediyorum) ve bel bölgemde. Eskiden kalma çatlaklarım olduğu için hamilelikte çok çatlayacağımı düşündüm ve bunu en aza indirmek için de kendi kendime düzenli krem kullanacağıma söz verdim. Öncelikle işe doktorumun tavsiyesi ile genelde tüm hamilelerin kullandığı Lirac krem almakla başladım. Hemen belirteyim karnım çıkmaya başlamadan vücudumu nemlendirmeye başladım. Sabah akşam aklıma geldikçe Lirac kremi vücudumun çatlayabileceği yerlere sürdüm. Öncelikle işe göbeğimi nemlendirmekle başladım. Kremi özellikle kasıklarınıza doğru sürmeyi unutmayın çünkü en çok oralar çatlıyor. Daha sonra kremi iç bacak bölgeme ve popo bölgesine sürüyorsunuz. En son da göğüsünüze ve kollarınıza sürün.

Ben hamile olduğumu öğrenir öğrenmez 2 tane 100'lük Lirac aldım ve bana dokuz ay boyunca yetti. Arkadaşlarımdan ve formlardan bu kremin çatlamayı tek başına geçirmediğini okudum ve kolları sıvadım. Hemen kendime bitki özlü bir bebek yağı aldım. Her duştan sonra kurunmadan nemli nemli tüm vücudumu bebek yağı ile nemlendirdim. Bebek yağını sürdükten 3-4 dakika sonra kurulandım. Zaten vücudunuz yağı hemen emiyor.

Özellikle karnımın belirginleştiği 6. ayda vücudumu saf zeytinyağı ile nemlendirdim. Bunun için on beş güne bir yarım fincan saf zeytin yağını duşum bittikten sonra vücuduma sürdüm ve at kılı fırçası ile masaj yaptım. İnanın bu yaptıklarımı yaptıktan sonra vücudum normalden olmadığı kadar fit ve sağlıklı oldu. Doğumdan sonra da bunu uygulamak istedim fakat zamansızlıktan çok yapamıyorum. Yine vücuduma badem yağını belirli periotlarda sürdüm. Dokuz ay boyunca vücudumu hiç nemsiz bırakmadım. Yaptıklarımı sıraya kendinize göre koya bilirsiniz. Gögüs çatlakları için de susam yağı kullandım. Üstelik bu yağ sizi emzirme dönemine de hazırlıyor. Susam yağı süt kanallarının açılmasına yardımcıymış. Bu da aklınızda bulunsun.

Bilen bilir hamilelik döneminde varislerde çığrından çıkabiliyor. Bunun için de iyi yağ hindistan cevizi yağıymış. Açıkçası dönem dönem bacaklarıma hindistan cevizi yağı da sürdüm. İnanır mısınız bunları hiç aksatmadım. Hiç de pişman değilim. Yine ayda bir vücuduma kahve pilingi yaptım bunun tarifini ileri ki yazılarımda vereceğim.

Bu yaptıklarını ebem yapsa o bile çatlamaz dediğinizi duyar gibiyim. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder