22 Şubat 2012 Çarşamba

Hem Eğlenin Hem Kilo Verin...


Latin dans ritimlerini dinamik egzersiz hareketleri ile birleştiren Zumba ile eğlenerek zayıflamak isterseniz bu röportajı kaçırmayın...

Son yıllarda dünyayı kasıp kavuran Zumba Türkiye'de hızla yayılmaya başladı bile... Herkesin ağzında bir Zumba... "Zumba nedir? Ne değildir?" Diye düşünürken bir bilene sormak istedim. Veee karşınızda Gökçe Güngör... Türkiye'de Zumba'yı ilk yapanlardan biri olan Gökçe Hanım ile Zumba'yı enine boyuna konuştuk...



Röportaj: Bengü Dağlı

Bilmeyenler için ZUMBA nedir?

ZUMBA; dinamik, heyecan verici, coşkulu ve kıpır kıpır müzikler eşliğinde dans adımları kullanılarak yapılan Latin esintili dans-fitness dersidir. Kısacası ZUMBA dans ile fitnesin birleşiminden oluşan bir kardiyo programıdır. Her ZUMBA dersi bir parti tadında geçer ve katılımcılar dersin nasıl geçtiğini anlamadan hem kalori harcamış hem dans adımlarını öğrenmiş hem de eğlenmiş olarak dersten ayrılırlar. Zayıflatması, forma sokması ve dans adımlarını farkında bile olmadan öğrenilmesinin yanında bence ZUMBA eğlencedir.

Son zamanlarda zayıflamak için kadınların sıklıkla başvurduğu yöntemlerden biri olan Zumba Fitness’ın ülkemizdeki geçmişi nedir?

Aslına bakarsanız ülkemizde ZUMBA 2009 yılından beri var. İlk ZUMBA derslerini veren dans okulu benim şu anda da çalışmakta olduğum Depo Dans. Depo Dans'da ZUMBA derslerim ilk başladığında herkese ne olduğunu ne kadar eğlenceli olduğunu anlatmaya çalışıyordum, ZUMBA'nın tanınması ve yaygınlaşması için, Türkiye'nin ilk ZUMBA partisi, birçok üniversite şenliğinde work shop, tanıtım dersleri gibi birçok organizasyon düzenledik. Sanırım bu çalışmalarımız işe yaradı… 2011 yılına kadar ZUMBA eğitmeni olabilmek için yurt dışına gidip lisans almanız gerekiyordu. 2011 Ekim ayında Türkiye'de ilk ZUMBA eğitimi gerçekleşti. Şu ana kadar Türkiye'de toplam 3 eğitim oldu talep arttıkça devamı da gelecek gibi gözüküyor. 2009 yılında Türkiye'de 5 - 6 tane Zumba eğitmeni varken şu anda yaklaşık 120 tane ZUMBA eğitmeni var. Artık ZUMBA ülkemizin bir çok yerinde biliniyor, gittikçe de yaygınlaşıyor. Bunun temelini atmış kişilerden biri olduğum için çok mutluyum...

Zumba'yı araştırırken "Vur patlasın, çal oynasın fitness" diye bir kavram okumuştum. Sizde katılıyor musunuz?

Kesinlikle katılıyorum (Gülüşmeler). ZUMBA aletleri ile spor yapmayın sevmeyen kişilere göre bir fitness programı. Derslerde hangi kaslarınızın nasıl çalıştığını, hangi hareketi kaç kere tekrar etmeniz gerektiğini düşünmüyorsunuz, siz kendinizi eğitmene ve müziğin ritmine bırakıyorsunuz, sanki bir partideymiş gibi dans edip eğleniyorsunuz.



Gökçe Hanım sizin Zumba ile tanışmanız nasıl oldu? Zumba'yı ilk yapanlardansınız?

ZUMBA ile 2009 yazında Latin dansları öğrenmek için gittiğim Depo Dans'ta , Hollanda'da yaşayan bir eğitmen arkadaşım sayesinde  tanıştım ve çok sevdim. İlk ZUMBA dersine girdiğim gün de eğitmen olmaya karar verip çalışmalara başladım. Daha önce bu kadar yorulduğum ve aynı zamanda da bu kadar eğlendiğim bir derse katılmamıştım. 2009 Kasımında Zumba Basic 1 lisansımı almak için Belçika'ya gittim ve ZUMBA serüvenim başlamış oldu. Daha sonra Basic 2, Toning, Aqua lisansları almak için Hollanda ve İtalya’ya gittim. Şubat ayı sonunda da çocukların Zumba dersi olan Zumba tomic’in lisansını alacağım ve Londra’da düzenlenen Zumba konferansına katılacağım. Zumba hayatıma girdiğinde bir özel firmada ithalat – ihracat sorumlusu olarak çalışmaktaydım ama geçen ağustos ayında işi bıraktım ve sadece Zumba eğitmeni olarak hayatıma devam ediyorum. Hem eğleniyorum hem de çalışıyorum bu kadar eğlenceli bir işim olduğu içinde kendimi çok şanslı hissediyorum.

Zumba Fitness'ın faydalar neler?   

Zumba’nın birçok faydası var kısaca saymaya çalışırsak; Bir kere Zumba yaparak yüksek kalori harcarsınız. Bunun sonucunda insanda kilo kaybı ve kondisyon artışı olur. Zumba’yı öğrenirken gözünüz korkmaz. Rahat bir öğrenim ortamı sağlar size… Şekilli bir vücuda sahip olur sunuz. Farkında olmadan egzersiz yapmış olur sunuz.

Kimler Zumba Fitness yapabilir?

Zumba Fitness’ın her yaş grubuna ve her zevke uygun programları var. Mesela çocuklar için Zumbatomic ya da ileri yaştaki aktif kişiler için Zumba Gold, kaslarını yoğun olarak çalıştırmak isteyenler için Zumba Toning  ve suda spor yapmayı sevenler için Aqua Zumba gibi.

Zumba Fitness'a ilgi nasıl? Sizi çalışırken izlediğimde en çok dikkatimi çeken şey Zumba Fitness'ı yapan kişilerin yüz ifadeleri: Yüzlerinde bıkkınlıktan ziyade keyif alma ifadesi vardı. Bunun hakkında ne düşünüyorsunuz?

En başta da dediğim gibi Zumba bir parti hatta bence eğlence demek. Derslerde herkes o kadar eğleniyor, o kadar çok enerji ile doluyor ki bir saat boyunca yerimizde hiç durmadan hareket etmiş olmamıza rağmen çıkınca yorgunluk yerine yüzlerimiz de mutlu bir gülümseme oluyor. Hatta bazı öğrencilerim sadece kilo vermek için değil, rahatlamak ve bu enerji dolu ortamın içinde olmak için geldiklerini söylüyorlar.

Zumba Fitness ile zayıflamak isteyen birisi haftada kaç saat bunu yapmalı?

Zumba Fitness ile zayıflamak isteyen birisinin haftada en az 2 gün ve düzenli olarak gelmesi gerekiyor.
Bir derste ortalama 500 illa 1.000 arasında kalori harcanıyor. Düzenli bir diyet ile desteklenirse kısa sürede istenilen sonuçlar alınabilir. Buna örnek olarak bir öğrencimi verebilirim, 3 ayda sadece Zumba yapıp, yediklerine dikkat ederek 12 kilo verdi.

Zumba Fitness'ı yapan bir kişi nelere dikkat etmeli?

Zumba yapan kişilerin mutlaka eğitmenlerinin lisanslı olup olmadığına dikkat etmesi gerekli, tüm Dünyadaki Zumba eğitmenleri www.zumba.com da listelenmiştir. Listede ismi geçmeyen bir eğitmen lisanslı Zumba eğitmeni değildir ve yaptığı ders Zumba dersi değildir. Böyle bir derse katılan kişi Zumba’yı yanlış tanımış olur Derse katılan kişilerin buna dikkat etmesi gereklidir.

Gökçe Hanım röportaj talebimizi kabul ettiğiniz için teşekkürler... 

Röportaj teklifiniz için ben teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder