19 Mart 2012 Pazartesi

Oğlunuz GAY Olsa?..


"OĞLUMA Bİ HALLER OLDU"...

En son yaptığım röportajı sizlerle paylaşmak istedim...

Cem Özer'in yönetmenliğini yaptığı "Oğluma Bi Haller Oldu"nun genç oyuncularından Erdem Sakalıbüyük ile keyifli bir sohbet...

Röportaj: Bengü DAĞLI

"Gay" bir çocuğunuz olsa ne yaparsınız? Hiç düşündünüz mü? İşte Cem Özer'in yönetmenliğini yaptığı "Oğluma Bi Haller Oldu" adlı oyunda bu konu irdeleniyor. Biz de gazetempo.com olarak "Oğluma Bi Haller Oldu" oyununun başrol oyuncularından ERDEM SAKALIBÜYÜK ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik. Genç yaşına rağmen "Rina" ve "Sen Kimsin" gibi başarılı sinema filmlerinde ve dizilerde rol alan Sakalıbüyük, tüm içtenliğiyle sorularımızı yanıtladı...

Sizi biraz tanıyabilir miyiz? Eğitim durumunuz, yaşınız, doğum yeriniz…

26yasindayim.  Müjdat Gezen konservatuvarından 2007 yılında mezun oldum. Şuan da Sadri Alışık tiyatrosunda “Oğluma Bir Haller Oldu” adli oyunda oynamaktayım.

Şimdiye kadar hangi yapımlarda rol aldınız?

“Rina” ve “Sen Kimsin” adlı sinema filmlerinde ve çeşitli TV dizilerinde yer aldım.

Oyunculuğa nasıl karar verdiniz? Çevrenizin bu isteğinize bakışı nasıl oldu? Destek olan ya da başka bir meslek için yönlendirme yapanlar oldu mu?

Oyunculuğa lise yıllarında başladım. Daha doğrusu oyunculuktan öte tiyatroyla tanışmam bu zamanlarda oldu.  14-15 yaşında biri olarak sahnede olmaktan dolayı çok mutlu olduğumun farkına vardım ve tamam ben bu mesleği yapmak istiyorum dedim. Lise biter bitmez konservatuar sınavlarına gireceğimi kafamda zaten kesinleştirmiştim. Destek olanlarda oldu. Başka bir mesleğe yönlendirmek isteyenlerde ama neticede ne yapmak istediğimi bildiğim için kararı çoktan vermiştim.

“Müjdat Gezen Sanat Merkezi”nden mezunsun sanırım…  Bu süreçten biraz bahseder misiniz?

Evet, orda öğrenciliğim oldu. Çok keyifli bir süreç geçirdim orada, aslında okurken değil okul bittikten sonra anlıyorsunuz zamanınızı nasıl geçirdiğinizi kafa tam açık olmadığı için öğrenciyken durumu biraz geç idrak ediyor size. Orada önemli şeyler öğrendim hocalarımdan… Basta Müjdat Hoca olmak üzere keza rahmetli Savaş Dincel, Ahmet Gülhan, Göksel Kortay gibi isimlerinde öğrenciler için büyük şans olduğunu düşünmekteyim.

“Oğluma Bir Haller Oldu”dan bahsedelim biraz. Oyunda eşcinsel birini oynuyorsunuz.

Evet, oyunda eşcinsel bir karakteri oynuyorum. Oyun  Ron Clark ve Sam Bobrick adli Amerikan yazarların elinden çıkmış Fars bir oyun... Oyunun orijinal ismi "Norman is That You" aslında “Norman Bu Sen misin?” anlamında ama burada oynarken bizim seyircimizin kulağına daha yatkın gelsin diye ismini uyarladık. Bende Norman karakterini canlandırıyorum. Norman 25 yaşında Amerika’nın New York eyaletinde sevgilisiyle yaşayan bir genç. Kendi düzenini ve hayatını kurmuş birisi... Tabi bu düzenin içindeki eşcinselliği ailesi tarafından bilinmiyor ve bir sabah sevgilisiyle mışıl mışıl uyurken aniden kapının çalması sonucu taşralı babasının sürpriz ziyaretiyle karşılaşıyor, Bu da yetmezmiş gibi annesinin de amcasıyla kaçtığını babasından öğrenmesi ve babanın artık Norman’da kalmak istediğini söylemesi isleri çıkılmaz bir hale getiriyor. Çok keyifli komik bir oyun...

Bu oyunun size gelmesi nasıl oldu? Teklifi kabul etmeye nasıl karar verdiniz?

Oyunun bana gelmesi Paşhan Yılmazel sayesinde oldu. O “Böyle bir oyuna başlayacağız yer almak ister misin?” diye sordu ben de “Sen ve Cem Özer gibi bir usta da varsa, elbette seve seve dedim” ve başladık.

Eşcinsel birini oynamanın zorlukları neler? Tepki aldınız mı?

Eşcinsel birini oynamanın ayrı bir zorluğu yok benim için, her role nasıl hazırlanıyorsam, çalışıyorsam buna da öyle baktım. Sonuçta bu benim işim ve işimi yapmaktan dolayı çok mutluyum. Tepkiler eleştiriler aldım ama olumlu yönde. Benim için keyifli bir çalışma oldu diyebilirim.

“Oğluma Bir Haller Oldu”yu kaçıncı kez sahnelediniz? Oyun sırasında yaşanan komik anılar var mı?

Tam kesin bir rakam veremeyebilirim ama 1 Kasım’da prömiyerini yaptık ve Yaklaşık 30-35 oyun oldu. Oyun sırasında yaşanan komik anlar elbet oluyor hele de Cem Özer gibi üstatla çalışıyorsanız olmamasının imkânı yok.  Oynarken doğaçlama yaparsa ki yapmayı sever hep olmasa da işte o zaman belli ki çekeceğiniz var oyuncu olarak.

Cem Özer ve Paşhan Yılmazel’le birlikte oynuyorsunuz? Ekip ruhu da önemli olsa gerek. Bu iki ismin size desteği ya da yönlendirmeleri oluyor mu?

Ekip ruhu gerçekten tiyatroda çok önemli ki Cem Özer’inde aslında önem verdiği bir husus bu. Çünkü bireysel bir iş yapmıyoruz. Bir ekip ruhu takım ruhu olmak zorunda futbol takımı gibi düşünmek gerekiyor. Eğer ekip ruhu olmazsa bu bir şekilde seyirciye yansır diye düşünüyorum. Pas trafiğiniz alış verişinizde olmalı sahne üstünde ki bir takım oyunu çıksın güzel oyun olsun. Bu yönden çok şanslı olduğumu düşünüyorum. Hem Paşhan hem Cem Usta’yla da aynı düşünüyoruz. Sanıyorum ki izleyicinin oyunu bu kadar beğenmemesinin nedeni bunu iyi becerdiğimizden kaynaklanıyor.

Oyun önümüzdeki süreçte nerelerde sahnelenecek?

Mart ayı için konuşursak hafta sonu Kıbrıs’ta oynuyoruz.  17-18-19 Mart Yakın doğu Üniversitesi’nde, 23 Mart Profilo Kültür Merkezi, 30 Mart Akadlar Kültür Merkezi, 31 Mart’ta Yalova’da var.

Daha yolun çok başında olan bir oyuncu olarak oynamak istediğiniz roller var mı?

Hayır, yok aslında sadece güzel islerde içime sinen islerde çalışmak gibi bir gayem var şuana kadarda bunu gerçekleştirdiğimi düşünüyorum.

Teşekkürler…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder